Hoe klantgericht ben jij ?
Wat bereik je met deze workshop
- Je bereikt de juiste personen binnen organisaties
- Je gaat effectief om met poortwachters
- Je maakt meteen contact met de juiste persoon
- Stelt krachtige vragen
- Ontdekt de behoeften van de klant
- Buigt bezwaren in je voordeel om
Kortom: je maakt meer afspraken, breidt je netwerk uit en bent alert op signalen
De onderwerpen
Het programma van deze workshop behandeld diverse thema’s. Elk thema wordt besproken en toegelicht aan de hand van voorbeelden uit de praktijk.
1. Voorbereiding en opening van het gesprek
Schroom overwinnen / duidelijke doelen
Slim omgaan met poortwachters
Bedenk een goede kapstok voor het gesprek
2. Gespreksopbouw en interesse opwekken
Bezwaren in je voordeel ombuigen
De leiding nemen in het gesprek
De aandacht van de klant vasthouden
3. Effectieve vragen stellen
Snel behoeften van de klant herkennen
Luisteren en feedback geven
4. Klantgericht handelen en denken
5. Afsluiten, bezwaren oplossen, gebruik social media
Voor wie is deze workshop bestemd ?
Deze workshop is voor iedereen die contact heeft met klanten en potentiële klanten, nieuwe klanten wil werven en bestaande klanten op een gerichte manier wil benaderen.
Denk hierbij aan:
- Medewerkers binnendienst
- Baliemedewerkers
- Receptiemedewerkers
- Medewerkers buitendienst
- Zelfstandige ondernemers
- ZZPers
De workshop bestaat uit 1 dag intensief samen verkennen en trainen op een locatie die in overleg wordt bepaald. In de 8 weken erna houden we op regelmatige basis contact door het geven van zgn. nazorg. Verder kun je onbeperkt vragen stellen via de mail en krijg je nog 2 x 1 uur feedback om de effectiviteit van de workshop te verhogen.